Inge wordt praktijkassistente

Vanaf 11 juni zal Inge voltijds werken in de praktijk. Ze heeft dan haar bijkomende opleiding tot VIHP (Verpleegkundige In de HuisartsenPraktijk) succesvol afgerond.

Naast haar verpleegkundige taken zal zij ook heel wat administratie overnemen van de dokters en de telefoon beantwoorden. (Wanneer Inge niet op de praktijk is of tijdens haar verlof zal de telefoon beantwoord worden door ons telesecretariaat.)

Inge zal jullie samen met de dokters zo goed mogelijk begeleiden. Ze zal jullie dossiers zo volledig mogelijk maken en kijken waar ze de dokters kan aanvullen.

Jullie kunnen, na verwijzing door de dokter, bij haar terecht voor:

• bloedname (enkel met voorschrift van de dokter!)
  • nemen van een cardiogram (hartfilmpje)
  • preoperatief consult
  • preventieconsult
  • vaccinatie
  • opvolging van suikerziekte
  • opvolging van bloeddruk
  • opvolging van nierinsufficiëntie
  • injecties van medicatie
  • uitspuiten van de oren
  • verzorging/opvolging van (snij)wonde
  • verwijderen van hechtingen
  • bevriezen van wratten

Indien de tijd dit toelaat is het mogelijk dat Inge jullie dossiers bekijkt en zelf nagaat waar verbetering in de opvolging van ziekte en gezondheid mogelijk is. U zal dan mogelijk door haar gecontacteerd worden. Uiteraard mag u ook zelf initiatief nemen en met haar een afspraak maken.

Heeft u hier bezwaar tegen, dan bent u vrij om dit te melden aan één van de dokters.

Op volgende momenten zullen jullie bij Inge een afspraak kunnen maken (opgelet: er is geen vrije raadpleging meer!):

• elke ochtend 7u30-8u
  • elke ochtend 10-11u